نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد
سرخط خبرها

از فرآورده‌های فراوان آلبالو غافل نشوید!

  • کد خبر: ۷۵۳۰۵
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
از فرآورده‌های فراوان آلبالو غافل نشوید!
آلبالو با داشتن رنگدانه آنتوسیانین و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، ضد سرطان و ضد التهاب بوده و برای بیماری‌های التهابی همچون آرتروز و نقرس که التهاب ناشی از آن موجب احساس درد می‌شود، موثر است.
به گزارش شهرآرانیوز، یکی از میوه‌های خوب تابستانی که در دیگر فصل‌ها از آن خبری نیست آلبالوست، میوه‌ای که با آن می‌توان انواع دسرها، نوشیدنی‌ها و غذا‌ها را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کرد. برای همین، می‌خواهیم توصیه کنیم تا دیر نشده سری به بازار میوه و تره‌بار بزنید و چند کیلویی آلبالو تهیه کنید. برای نگهداری آن هم نگران نباشید. امکان ندارد این مطلب را بخوانید و با این همه پیشنهاد‌های خوبی که به شما می‌دهیم، در پایان روز آلبالویی برایتان مانده باشد که بخواهید برای اضافه آن فکری بکنید!

چرا آلبالو؟

آلبالو طبع سرد و تری دارد و حرارت و تشنگی را برطرف می‌کند. صاف‌کننده خون است و از غلظت خون می‌کاهد. زمانی که آب یا مربایش را با مقداری رازیانه مخلوط کنید، برای دفع سنگ مثانه و فروکش کردن حرارت مثانه و سوزش مجاری ادراری بسیار مفید است. این میوه آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی مانند آنتوسیانین دارد که سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد و برای تقویت حافظه مفید است.
 
از خواص بی‌شمار، طعم ملس و دوست‌داشتنی و رنگ زیبای این میوه که بگذریم، بین میوه‌ها آلبالو را شاید باید تنها میوه‌ای دانست که این‌قدر فراورده دارد: انواع دسر مانند پودینگ، مربا، ژله، بستنی و کمپوت، انواع نوشیدنی مانند چای، شربت، یخ‌دربهشت و آب‌میوه، انواع غذا مانند آلبالوپلو و مرغ‌آلبالو و انواع تنقلات مانند لواشک، ترشک و آلبالوخشک. خلاصه به نسبت قیمت مناسبی که این میوه در مقایسه با میوه‌های دیگر دارد، می‌توانید نیاز‌های زیادی را برای دیگر فصل‌های سال با آن برآورده کنید.
 
آلبالو در بازار حدود ۱۷ هزار تومان قیمت دارد. اگر قرار باشد آن را از بازار‌های میوه و تره‌بار تهیه کنید تا ۲۵ درصد ارزان‌تر می‌شود و اگر قرار باشد از باغدار بخرید، بیش از این‌ها به‌صرفه است. حالا ببینید در بازار با این میوه خوشمزه چه فراورده‌هایی و با چه قیمت‌هایی به فروش می‌رسد.

*نکته: قیمت‌ها برای این فصل از سال است که می‌توان میوه تازه آن را به فراوانی در دربازار یافت و به‌صورت فله‌ای هم عرضه می‌شود، یعنی درصورتی که بسته‌بندی‌ها گرمی باشد، قیمت تاچند برابر بیشتر می‌شود.
 
*نکته: افزون بر اینکه محصولات بازاری هیچ‌گاه کیفیت و سلامت نوع خانگی را ندارند، تهیه این محصولات در خانه هزینه‌های شما را تا یک‌سوم و کمتر کاهش می‌دهد.

محصولات خانگی‌

می‌توانید روش تهیه حرفه‌ای همه فراورده‌های آلبالو و غذا‌ها و دسر‌های خوشمزه‌ای را که می‌شود با آن درست کرد به‌راحتی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید. افزون بر این، می‌توانید مقداری آلبالوی تازه را هم در فریزر برای فصل زمستان ذخیره کنید.
 
کافی است. دم آلبالو‌ها را پس از شست‌وشو جدا کنید و بگذارید آب آن کاملا گرفته شود.
سپس آلبالو‌ها را درون یک ظرف پلاستیکی مخصوص فریزر بریزید و پس از محکم‌کردن در، آن را داخل یکی از طبقه‌های پایینی فریزر بگذارید. از این آلبالو می‌توانید برای درست‌کردن غذا و دسر در طول سال هم استفاده کنید.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->